The world of Google

The world of Google

Google is de grootste zoekmachine ter wereld en had overigens blijkbaar Googol moeten heten, leerde ik recent. Google staat namelijk voor een 1 met honderd nullen. Laat het woord daarvoor nu echter Googol zijn en niet Google, een spellingsfoutje van Google-oprichter Larry Page maar dit terzijde, want waar ik het over wil hebben is dat Google veel meer is dan een zoekmachine en je anders leert schrijven. Bijvoorbeeld wanneer je gebruik maakt van Google Adwords ofwel online adverteren binnen de zoekmachine. Spellings- en grammaticale regels kan je dan rustig aan je laars lappen.

Allereerst dien je ieder woord in je advertentie met een hoofdletter te schrijven. Nou ja dat hoeft niet, maar wanneer je het niet doet, word je ook niet gevonden. Het is dus beter eieren voor je – in dit geval – dure geld te kiezen. Punten achter vrijwel ieder woord of iedere twee woorden zijn ook zo’n dingetje, net als het oneigenlijk gebruiken van speciale leestekens. Die scoren.
Ten slotte dien je jeĀ  hele boodschap te verwoorden in eenmaal 25 tekens en tweemaal 35 tekens. Een eitje natuurlijk voor hardcore twitteraars, maar nog niet zo simpel in branches met moordende concurrentie. Dat biedt dan echter weer wel kansen voor online communicatieadviseurs en daarmee is de cirkel weer rond. Of niet?

Afijn, hoe je het ook wendt of keert Google heeft de wereld veranderd. Ieders wereld.